Wat is de waarde van purpose marketing?

Redactie Intelligence | Verschijningsdatum 05-12-2017

Mooi nobel streven: de wereld beter maken. Enter purpose marketing. Maar wat levert het eigenlijk op? Niet alleen voor maatschappij, maar ook voor het bedrijf? Net nu je denkt dat je het begrijpt en je vol met je team voor de beleveniseconomie gaat, duikt er een nieuw fenomeen op: purpose marketing. Ondernemingen die niet alleen een belevenis willen aanbieden (immers dat is veel meer waard dan een fysiek goed of een simpele service), maar ineens hun purpose hebben gevonden. Sinek on steroids, zeg maar. Niet alleen eindelijk je missie vinden maar zelfs een ‘purpose’. Zo ook bijvoorbeeld onlangs de Rabobank nog: ‘Stel je eens voor dat we samen het wereldvoedselprobleem oplossen!’ Maar werkt dit nu? Heeft het zin, is het alleen maar een marketingdingetje, purpose washing of levert het ook echt waarde op voor mens, merk en maatschappij?

Gerelateerde artikelen



Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag