(Onderzoek) Wat doen succesvolle bedrijven beter op het gebied van customer centricity?

elsbetheilander@adfogroep.nl | Verschijningsdatum 22-10-2015

Millward Brown Vermeer deed wereldwijd onderzoek naar de key drivers van customer centricity. De eerste resultaten van het Insights 2020 project werden bekend gemaakt tijdens het Grote Marketing Congres, vorige week in Amsterdam. Het Insights2020 onderzoek is geïnitieerd door Millward Brown Vermeer, met medewerking van onder meer Esomar, The Advertising Research Foundation (ARF), Kantar en in Nederland Adfo Groep. Het onderzoek is een vervolg op het wereldwijde Marketing2020-onderzoek (2013), waarin werd onderzocht welke marketingcompetenties nodig zijn om verder te kunnen groeien. Voor Insights2020 werden de drivers van customer centricity onderzocht en werd (net als bij Marketing2020) bekeken waarom sommige bedrijven hierin betere prestaties laten zien dan hun concurrenten. Uit het onderzoek blijkt dat 74 procent van deze zogenoemde over-performers een customer experience creëert die zijn gebaseerd op data-driven insights. Slechts 30 procent van de ‘underperformers’ doet hetzelfde.

Gerelateerde artikelen



Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag