(Onderzoek) Online non-food retailverkoop in 2025 naar 34%

elsbetheilander@adfogroep.nl | Verschijningsdatum 29-01-2016

KPMG interviewde in het onderzoek Retail 2025 (zie pdf onder dit artikel) vijftien retailers in verschillende marktsegmenten binnen de non-foodsector. Samen hebben deze retailers zes miljard euro omzet en vertegenwoordigen zij veertien procent van de markt. Conventionele non-food retailers blijken te vaak vast te houden aan traditionele retailconcepten zoals een fysieke winkelruimte en een beperkte aanwezigheid op internet, zo concludeert KPMG. Maar dat is niet voldoende om te kunnen blijven bestaan in 2025. De omzet in de non-food retailsector groeit gemiddeld 1,1 procent per jaar naar het niveau van voor 2008. In het jaar 2025 wordt een omzet gerealiseerd van 49 miljard euro. Het online verkoopkanaal vertegenwoordigt dan gemiddeld 34 procent van de totale omzet, wat binnen sommige segmenten zoals fashion nog hoger ligt.

Gerelateerde artikelen



Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag