(Onderzoek) Het effect van mobile advertenties in een supermarkt

paulketelaar@adfogroep.nl | Verschijningsdatum 22-06-2015

Onderzoekers van de Radboud Universiteit, de Universiteit van Amsterdam en NHTV (Internationaal Hoger Onderwijs Breda) stelden consumenten in een virtuele supermarkt bloot aan advertenties wanneer ze langs geadverteerde producten liepen. De advertenties verschenen op hun smartphone of op een traditioneel display. De uitkomsten laten zien dat het ertoe doet of advertising location based is, maar dat het gekozen medium minder van belang is in location based situaties. Het medium is belangrijk in situaties waar consumenten aan reclame worden blootgesteld op locatie incongruente plekken. Dan zijn ads op smartphones effectiever dan traditionele display ads omdat ze meer aandacht trekken.

Gerelateerde artikelen



Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag