Gezondheidszorg loopt achter wat betreft inzet technologie

elsbetheilander@adfogroep.nl | Verschijningsdatum 16-02-2015

Moderne technologie wordt in de VS nog onvoldoende ingezet ter verbetering van het zorgaanbod, zo blijkt uit het rapport ‘2015 State of the Connected Patient’ van crm-softwarebedrijf Salesforce. Terwijl met name de zogeheten Generatie Y (tussen de 18 en 34 jaar) juist behoefte zegt te hebben aan de inzet van technologische middelen, zoals apps, tele-zorg en wearables. Uit het rapport komt naar voren dat slechts 10 procent van de ondervraagde personen gebruik maakt van internet, e-mail of tekstberichten om een afspraak met een arts of andere zorgaanbieder te maken. Slechts 40 procent heeft contact over preventieve zorg, zoals het monitoren van beweeggedrag of het uitvoeren van gezondheidschecks. Hier liggen zeker kansen, omdat de Generatie Y juist behoefte heeft aan communiceren via moderne technologieën.

Gerelateerde artikelen



Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag