(Case) Unilever’s mobiele entertainmentstation in India

elsbetheilander@adfogroep.nl | Verschijningsdatum 13-10-2015

Bijna overal ter wereld hebben mensen makkelijk toegang tot media en entertainment. Maar er zijn gebieden waar dat minder vanzelfsprekend is. In de Indiase provincies Bihar en Jharkhand bijvoorbeeld zijn mensen 8 tot 10 per dag afgesloten van elektriciteit. Maar met een bevolkingsgroep van 130 miljoen is het een interessante groeimarkt voor Unilever. Dus de FMCG-fabrikant moest een manier verzinnen om deze mensen toch te kunnen bereiken. De oplossing: mobiele telefoons. 54 miljoen mensen in Bihar en Jharkhand hebben namelijk altijd een (weliswaar rudimentair) mobieltje bij de hand. Unilever kwam met het idee die telefoontjes te transformeren tot een entertainmentkanaal. ‘Kan Khajura’ was een gratis, on demand entertainmentstation van 15 minuten, waarop mensen een entertainende uitzending konden beluisteren, af en toe onderbroken door advertenties van Unilevermerken.

Gerelateerde artikelen



Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag