(Case) Scrum-aanpak bij project om perrons te innoveren

Redactie | Verschijningsdatum 19-03-2015

De creatief onderzoekende manier waarop service design werkt vertoont overeenkomsten met scrummen, de flexibele planmethode geïntroduceerd door Betteke van Ruler. Omdat er met scrummen in het communicatievak nog maar mondjesmaat ervaring is opgedaan, is het interessant te zien hoe service design projecten worden aangepakt. Een illustratief praktijkvoorbeeld van service design is een pilot van ProRail die tijdens verbouwingen de communicatie met reizigers op de perrons wil verbeteren. De overeenkomst met scrummen hier is dat de oplossing elders bleek te liggen dan de oorspronkelijke opdrachtgever eerst in gedachten had – en daar is heel flexibel mee omgegaan. Deze case is ontleend aan de uitgave ‘Service design, inzichten uit negen praktijkvoorbeelden' van Hogeschool Utrecht.

Gerelateerde artikelen



Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag