Advergames: hou rekening met privacyzorgen

elsbetheilander@adfogroep.nl | Verschijningsdatum 22-09-2015

Online gaming is populair. Tegelijkertijd neemt de effectiviteit van traditionele reclamevormen steeds meer af. Adverteerders proberen hun reclameboodschappen dan ook graag via digitale spelletjes over te brengen. De effectiviteit van die boodschappen is sterk afhankelijk van de zorgen die spelers hebben over hun privacy. Het is goed voor te stellen dat spelers die zich veel zorgen maken over hun privacy anders reageren op advergames dan spelers die zich weinig zorgen maken over hun privacy. Om te testen welke effecten customization-opties en merkvertrouwen hebben op de effectiviteit van advergames en welke rol zorgen over de eigen privacy hierbij spelen, voerde de auteur samen met Peeter Verlegh en Edith Smit onderzoek uit onder 181 respondenten tussen de 18 en 30 jaar. We vroegen onze participanten om een advergame te spelen dat we speciaal voor dit onderzoek hadden ontwikkeld. Na het spelen van het spel onderzochten we de merkattitude van spelers, hun bereidheid om persoonlijke informatie met het merk in het spel te delen en hun zorgen over privacy.

Gerelateerde artikelen



Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag