(Lectorale rede Mark Pluymaekers) Over vruchtbare, internationale zakelijke relaties

elsbetheilander@adfogroep.nl | Verschijningsdatum 05-10-2015

Bedrijven die echte intimiteit willen creëren met hun (internationale) klanten, moeten aandacht besteden aan interactie, emoties en de manier waarop een dienst wordt aangeboden. Dat stelt dr. Mark Pluymaekers, lector International Relationship Management aan Zuyd Hogeschool in zijn inaugurele rede. Wie klanten bestookt met aanbiedingen zonder te luisteren naar hun precieze wensen en noden, zal de plank vaak misslaan. Zonder regelmatige, tweezijdige interactie is het moeilijk om een vruchtbare zakelijke relatie op te bouwen. In veel culturen is het zelfs ongepast om meteen te praten over concrete producten, diensten of transacties: daar wordt een zakelijke samenwerking vaak voorafgegaan door een periode waarin de partijen wederzijds vertrouwen opbouwen door regelmatig te spreken over onderwerpen die niet direct betrekking hebben op het sluiten van een deal.

Gerelateerde artikelen



Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag