Het ontwikkelen van een sterk organisatiemerk

elsbetheilander@adfogroep.nl | Verschijningsdatum 12-02-2015

Verantwoordelijken van organisatiemerken lopen vaak tegen complexe merkvraagstukken aan, waarbij bestaande merkliteratuur tekort schiet. Dat komt omdat de bestaande vakliteratuur bijna volledig is gebaseerd op onderzoek naar productmerken. In deze literatuur wordt er geen rekening gehouden met de kenmerkende eigenschappen van organisaties. Giep Franzen, reclame coryfee en de oprichter van SWOCC, verrichtte daarom een uitgebreide literatuurstudie naar organisatiemerken. Op basis van deze studie en mijn ervaring als positioneerder kunnen er vijf bouwstenen voor het ontwikkelen van een organisatiemerk worden benoemd.

Gerelateerde artikelen



Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag