(Case) Zelf content creëren: de Red Bull Air Races

elsbetheilander@adfogroep.nl | Verschijningsdatum 30-03-2007

Op 12 juni 2005 werd in Rotterdam een van de spectaculairste evenementen van dat jaar gehouden. De rivier de Maas vormde het toneel van de Red Bull Air Race, een race tussen piloten in racevliegtuigen die een parcours moeten afleggen tussen verschillende pylonen. Honderdduizenden toeschouwers kwamen kijken hoe de vliegtuigen met 400 km per uur onder de Erasmusbrug door vlogen. Dat was toen, inmiddels is de race uitgegroeid tot een mondiale sport en moet het concept dit jaar echt doorbreken. 400 man reist in een jaar tijd in vier grote Boeings tien wereldsteden af om te racen in kleine vliegtuigjes. De Air Race moet na het Red Bull-blikje het tweede grote succes van Red Bull worden, aldus Adriaan Thierry, de Nederlandse marketingen salesdirector van de Red Bull Air Race-organisatie in Oostenrijk.


Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag