(Boekrecensie) Schizofrene Marketing

Redactie | Verschijningsdatum 04-04-2015

Het is de taak van de recensent om een boek kernachtig samen te vatten. Maar de auteur heeft zo’n fraaie samenvatting op de achterflap van het boek geplaatst dat ik daar graag gebruik van maak: ‘Hoe integreer ik online- en offline-kanalen, zodat ze elkaar versterken’ dat is de vraag die elke bedrijf zichzelf moet stellen. Niet één keer, maar steeds opnieuw. De ontwikkeling van het internet creëert doorlopend nieuwe marketingmogelijkheden, maar marketing en reclame worden er niet eenvoudiger op. De waarheid is: onze marketingorganisaties zijn nog ver verwijderd van een naadloze integratie van online- en offline kanalen. (…). Door de gescheiden manier waarop online- en offline communicatiekanalen georganiseerd zijn, blijken deze kanalen elkaar te beconcurreren in plaats van aan te vullen. Een groei van het online kanaal wordt dikwijls als kannibalisatie ervaren. Zie hier de schizofrene aard van onze marketingorganisaties: we spreken tot onze consument met meerdere stemmen, terwijl die consument al lang geïntegreerd koopt en handelt.’

Gerelateerde artikelen



Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag