Big data op de winkelvloer: hoe ziet de winkel van de toekomst eruit?

Rob Beemster | Verschijningsdatum 20-10-2015

De grootste uitdagingen van retailer in deze tijd: hoe creëer je als retailer online, persoonlijk klantencontact? Hoe werk je aan loyaliteit en zorg je dat je klant nog naar de fysieke winkelvloer komt? Kortom: weet je als retailer nog wel wie je huidige klant is of wie morgen je klant wordt? Om dit te kunnen oplossen, zullen retailers aan de slag moeten met big data, en de fysieke winkelvloer moeten digitaliseren. Aan de ‘voorkant’ om de klant persoonlijk aan kunnen te spreken en te verleiden, maar ook de ‘achterkant’ waar systemen aan elkaar gekoppeld worden om distributie en logistiek zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. Hoe krijgt de integratie van digitale techniek op de winkelvloer vorm? Een van de partijen die hiermee bezig is, is digitaal bureau Razorfish dat op de jaarlijkse beurs Dmexco (na Adtech New York misschien wel het belangrijkste evenement in de digitale industrie, op 14 en 15 september 2015 gehouden in Keulen) de Razorshop presenteerde. Het betreft hier een conceptstore van de toekomst, waarvan een proefopstelling op de beurs was neergezet.

Gerelateerde artikelen



Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag